Keďže som v lete 2015 na dovolenke po 285. štarte, po 2 rokoch a 10 mesiacoch prevádzky a po vyše 30tich nalietaných hodinách prišiel o svojho obľúbeného „ozembucha“ HK-450 ( hádajte, čo sa stane, keď Vám pri lietaní nad morom odíde chvostová vrtuľka ? ), rozhodol som sa, že stratu nahradím. Po krátkom hľadaní a porovnávaní voľba padla na Tarot 450 PRO V2 DFC z Hobbyking-u. Kvalita slušná, DFC hlava v cene, nejaké náhradné diely ešte doma mám a hlavne cena nových je pre peňaženku prijateľná. Už dopredu som vedel, že sa bude predlžovať na 480 – mal som tak „natiahnutú“ aj starú HK450ku a pre moje večne začiatočnícke lietanie je to véééľmi luxusné lietanie. Na cykliku padľa voľba na osvedčené TGY-306G-HV, na ocas so sa rozhodol zaexperimentovať a tiež tam dať TGY-306G-HV; uvidíme, či bude stíhať, keď nie, vymeníme. Lámacie páčky HS65 Compatible Special Plastic Servo Arm na cykliku sú nutnosť – aspoň pre nás, čo sa lietať ešte len učíme.
Poznámka: podľa internetových zdrojov sú TGY-306G OEM verziou serv KST215MG. Takže náhradné prevody sa dajú kúpiť napríklad tu.
Motor som zvolil NTM Rotor Drive 450 Series 1700KV / 930W, ten pôvodný, čo som lietal na HK-450 už na HK nemali, uvidíme, ako bude ťahať. Hriadeľ má priemer 3.5mm, čomu som musel podriadiť aj voľbu pastorku: v kite je pastorok 14z, ale keďže som plánoval dávať 360mm listy, aj pri 6S napájaní bolo jasné, že treba menej zubov; zatiaľ – pre začiatok som zvolil 11- zubový Hobbyking™ 0.5M Hardened Steel Helicopter Pinion Gear 3.5mm Shaft – 11T. Pre pohon mi jedna vlastnoručne vyrábaná baterka 6S/1800mAh Zippy Compact zostala po utopenej heli, ešte jednu som prikúpil.
ESC: nóóó. Na pôvodnej 450ke som lietal HobbyKing YEP 60A, tak som sa ho rozhodol dať aj sem. Je síce brutálne predimenzovaný, ale chodil spoľahlivo, tož prečo nie. Ale… keď som začal Tarot skladať a videl som podľa návodu, že ESC sa dá slušne schovať pod baterku, tak som objednal Hobbyking YEP 40A. Dakedy mávali 45A verziu, škoda, že už nemajú. Ale šesťčlánok by to malo utiahnuť.
Pri ocasných listoch som zostal verným tomu, čo sa osvedčilo:pekné, žlté, plastové, Tarot 68mm dlhé. Takisto predĺženie ocasu zostalo osvedčené: trubka s náhonom ( RH48008 ), tiahlo k vrtuľke ( RH1017-03 ). Vzpery k ocasu som prerobil tie, čo boli v kite.
No a nakoniec hlavné listy: na starej heli som lietal k spokojnosti 360mm Align HD360B listy. A keďže hlavné listy patria k základným náhradným dielom, ktoré musia byť doma, tak som aj jedny doma mal. Lenže pri jednej diskusii na mojom obľúbenom modelárskom fóre som objavil, že sú aj 380mm listy ALZRC 380. A bolo jasné – vyskúšame.
Úprimne – kvalita zodpovedá cene; potlač trochu rozmazaná, hĺbka pri koreni 5.1 mm… Ale po troche práce so šmirgľom som ich do gripov dostal.
Gyro som použil osvedčené Tarot ZYX-S2; na 550ke lieta skvele. Prijímač – keďže mám Taranis a obľubujem D8-radu prijímačov, tak D8R-II PLUS bola jasná voľba.
Keďže počasie je aké je, tak nová heli ešte neletela. Nechám sa prekvapiť.
EDIT 6.III.2016: Takže dneska bol po pol roku skladania konečne zálet. Dal som tri baterky 6S/ 1800mAh/ 25C, letový čas 9:30/ 11:30/ 11:30. S tou prvou baterkou som ho nastavoval, tie druhé dva letové časy boli s plne nabitou baterkou. Na môj veľmi rekreačný štýl lietania ( osmičky s občasným loopingom, prípadne sem- tam invertom ) veľká spokojnosť. Dobíjal som cca 1400mAh, trochu budem musieť zdvihnúť napätie na telemetrii, aby som sa dostal tak na 1200 – 1300 mAh. Motor po lietaní studený, aj servá vrátane ocasného. TGY306 na ocase na takýto štýl lietania stačí, ocas držal bez zaváhania. Zrátané & podčiarnuté: za mňa spokojnosť. Som zvedavý, ako si Tarot povedie ďalej. Pridané foto pred záletom.
EDIT 16.III.2016: Zahájené práce na osvetlení. Riadiaca jednotka osvetlenia RxE11C vlastnej výroby, celé ovládanie osvetlenia cez jeden kanál. Pridané foto.
EDIT 11.X.2016: Rozpočet ( bez bateriek ) na Tarota a porovnanie s Devil 380 Spirit. Pri oboch som uvažoval gyro Tarot ZYX-S2 a prijímač D8R-II Plus. Rozpočet v *.xls je možné stiahnuť tuná.
Obrázky po zložení:
Obrázok pred záletom:Osvetlenie: